Hara-kiri: Death of a Samurai
Following the explosive 13 Assassins, the iconoclastic Takashi Miike revisited the samurai genre with this underrated remake of the 1962 classic Harakiri. Scored by the legendary Ryuichi Sakamoto, Death of a Samurai is an elegant reckoning with notions of sacrifice and duty in the 17th century.