Hard Labor
Young housewife Helena decides to open her first business: a grocery store. She hires Paula as a maid to take care of her home and daughter. When her husband is suddenly fired, work relations between these three characters change, and disturbing occurrences start to threaten Helena’s business.
Before Good Manners, Brazilian filmmakers Marco Dutra & Juliana Rojas collaborated on its highly allegorical and atmospheric horror predecessor Hard Labor, likewise exploring class conflict and offering rich sociological subtext within a genre film framework. A provocative contemporary thriller.