Heat
High-achieving LAPD lieutenant Vincent Hanna obsessively strives to nail Neil McCauley and his professional criminal crew as they prepare for one last big “retirement” bank holdup. The thin blue line between crime and law proves as ambiguous as ever as the two are locked in deadly opposition.
Paired with Al Pacino for the first time onscreen, De Niro plays elusive prey to labile hunter in a masculine melodrama where two souls become fatally entwined. Novelistic in scope, Michael Mann’s epic Los Angeles crime saga is a film with a powerhouse reputation that has only continued to grow.