Hedi
Although Tunisia is undergoing change, the reserved young Hedi still submits to social conventions and lets his family make decisions for him. While his mother arranges his wedding, Hedi encounters free-spirited Rim and falls for her. For the first time, he is tempted to take control of his life.
A heart-wrenching tale of emotional liberation, this riveting debut from Mohamed Ben Attia took home the Best First Feature and Best Actor awards from Berlin. Acutely attuned to the socioeconomic landscapes of post-revolution Tunisia, Hedi is a triumph of will-they-won’t-they romantic intrigue.