Hedi Schneider Is Stuck
Hedi, Uli, and their son Finn have life sorted out. But suddenly, Hedi gets stuck: first only in the elevator but then also in her head. And suddenly, nothing is the way it was. In a last-ditch effort to keep their life and family together, the family takes a trip to Norway.
Much like Toni Erdmann, this perceptive film from Maren Ade’s production house Komplizen takes the comic with the grim. As her hapless protagonist rubs shoulders with a spot of depression, writer-director Sonja Heiss depicts the blues with a welcome sense of humor that is at once warm and wry.