Hockney
British painter David Hockney, considered one of the most influential icons of the 20th century, still paints seven days a week. The remarkable life of this free-spirited artist, who defied categorization, is chronicled through an exclusive tour of his archives and into his studio.
British painter David Hockney’s fascinating life and colorful work has lent itself well to the cinema, with films shot by artists like Gregory Markopoulos, Jack Hazan, Tacita Dean & Bruno Wollheim. Randall Wright’s documentary has the feel of a diary: an intimate, frank, and honest visual chronicle.