Holy Beasts
Aging punk diva Vera arrives in the Caribbean to direct an unfinished project by her beloved friend the late filmmaker Jean-Louis Jorge, alongside two old friends and her loyal choreographer. As preparations for the musical film begin, conflicts and death start to creep up on the haunted production.
Sporting cropped hair slick with gel, Geraldine Chaplin, the grande dame of arthouse cinema, cuts a stoic yet tragic figure in this meta meditation on filmmaking. Striking close-ups of her face, etched with a lifetime of artistic devotion, confront the reality of aging in a famously cruel industry.