Holy Motors
From dawn to dusk, a few hours in the life of Monsieur Oscar, a mysterious man who journeys from one life to the next, while being chauffeured around Paris in a limousine by a loyal driver. He is, in turn, assassin, beggar, monster, family man. He seems to be playing roles—but where are the cameras?
After over a decade away, Leos Carax returned in 2012 with this jukebox genre-experiment: a playful and perplexing fantasy buoyed by a tour de force performance from the inimitable Denis Lavant. As a man of many identities, Lavant’s clowning, slapstick physicality is put to exceptionally great use.