Hot Fuzz
Nicholas Angel is the finest police officer London has to offer. He’s so good he makes everyone else look bad. As a result, Angel’s superiors send him to a place where his talents won’t be quite so embarrassing: the sleepy and seemingly crime-free village of Sandford.
Following on the success of his timeless cocktail of genre filmmaking Shaun of the Dead, affirmed auteur Edgar Wright transplanted his giddy style to the southern coasts of England. Co-written with and starring British comedian Simon Pegg, this buddy-cop homage hits the mark from start to end.