How to Blow Up a Pipeline
Xochitl’s frustration with the climate crisis leads her to engage in symbolic acts of sabotage and property destruction. With radical determination, she assembles a crew of friends and strangers, each with their own struggles, to undertake a daring mission to destroy a pipeline in West Texas.
Applying the high-tension tropes of the heist film to a hyper-contemporary tale of eco-terrorism, this second feature from director Daniel Goldhaber is a taut, urgent thriller. With its ace ensemble of stars-in-the-making, How to Blow Up a Pipeline maps the now-or-never stakes of the climate crisis.