In the Huasteca of Tamaulipas during the most important dance festival of the region, Julia, Huapango national champion, announces her marriage to the distinguished and wealthy rancher Otilio, while Santiago, her dance partner, driven by jealousy and spite, decides to take revenge on the newlyweds.