Human Flow
Over the course of a year, director Ai Weiwei followed refugee crises in 23 countries, including France, Greece, Germany, Iraq, Mexico, Turkey, and Bangladesh. It portrays the causes that lead millions of people to leave their countries of origin, such as war, poverty, and political persecution.
Driven by a profound empathy for the displaced, this continent-spanning documentary from renowned artist Ai Weiwei scales the scope of the global refugee crisis. Lending a radical intimacy to the faceless statistics seen in the media, Human Flow powerfully advocates for tolerance and understanding.