Antonio and his son Pietro are in Milan to fight Pietro’s brain cancer. Meanwhile, fifteen-year-old Jaber, an immigrant from North Africa, lives in Milan and assists his best friend at the hospital. Antonio and Jaber, two lonely souls both fighting their own battles, connect at the hospital.
Incorporating a docudrama style, Mirko Locatelli’s taut feature keenly dissects the insidiousness of hate. Purposefully confrontational in its exploration of cultural clashes, Foreign Bodies uses the setting of a hospital ward to comment on the societal ills that spread through contemporary Milan.