This semi-improvised drama follows a young woman who sets out on a quest to discover the identity of a labourer who collapsed while painting her apartment, uncovering manifold stories of displacement in the streets of Mumbai.
A subtle and humbling political drama highlighting India’s urban-rural divide, I. D. brings to the fore the dehumanised existence of migrant labourers in metropolitan cities. Filmmaker Kamal K.M. made a confident directorial with this stunningly-shot portrait of Mumbai’s underbelly.