I Killed My Mother
Sixteen year-old Hubert Minel dislikes his mother and only sees her ugly sweaters and kitschy décor. Confused and consumed by their love-hate relationship, he moves through the turbulent adolescent rites of passage by engaging in illicit affairs.
French-Canadian actor-director Xavier Dolan has proven himself a formidable and prolific talent in modern cinema. Discover the origins of his success with his terrific debut! Made when Dolan was only 20, it introduced his queer, personal cinema, pegging him as both prodigy and enfant terrible.