Every month, hundreds of unemployed nurses travel from the south to the north of Italy in search of work. Two of them organise the trips by overnight buses; a long journey of hope that often leads to nothing at all. An on-the-road portrait of modern Italy before, during and after the health crisis.
Partially shot during lockdown, this immersive documentary by Mattia Colombo and Gianluca Matarrese offers a provocative look at Italy’s job crisis. This exacting deep-dive into the social and moral crises of a nation nevertheless puts forth a hopeful future path for the generations to come.