In Between
Three strong, independent-minded Palestinian-Israeli women live together in Tel Aviv. Away from the constraints of their families and enforced tradition, they find themselves in between the free and unfettered lives they aspire to lead and the restrictions imposed on them by a blinkered society.
Three Palestinian women share a Tel Aviv apartment in this politically-minded debut from Maysaloun Hamoud. What begins with spirited humor soon darkens as In Between separates into distinctive strands which, taken together, survey the myriad cultural battlefronts in the fight for female autonomy.