In Bloom
Tbilisi, Georgia, 1992: the Soviet era is over and civil war is raging in the provinces. For best friends Natia and Eka, two turbulent thirteen-year-old girls, childhood is coming to an end. Natia has already caught the eye of boys, including Lado, who gives her a revolver when he goes away.
Set in post-Soviet Georgia, this swirling coming-of-age drama follows two young girls who take matters in their own hands while being stifled by their sexist society. Based on the director’s real-life experience growing up, this is a staggering tale of friendship portrayed with heartfelt intensity.