In My Room
Lost in life and beset by a recent passing, Armin has nowhere to go and just as much to show for himself. Fate intervenes when Armin awakes one morning and discovers that seemingly all of humanity has disappeared, leaving him to his limited devices and opening the door for self-discovery.
Recalibrating the end of the world as an apocalypse of identity, In My Room is a profound spin on “Robinson Crusoe” from Berlin School director Ulrich Köhler. With welcome appearances from both Pet Shops Boys and Clint Eastwood, this wry gem is an ingenious portrait of a bourgeois life in ruins.