In the Blind Spot
Enveloped in an atmosphere of paranoia, this pulse-pounding film deftly twists thriller into political allegory. Director Ayşe Polat accentuates the unnerving omnipresence of surveillance, revealing the unseen forces that dictate our lives and creating a ghost story of control and fear.