In the Mood for Love
In the sleepy, proper Hong Kong of 1962, Mrs. Chan and Mr. Chow, a journalist, move into neighbouring apartments on the same day. Their encounters are formal and polite—until a discovery about their respective spouses creates an intimate bond between them.
Hong Kong, 1962. Brushed hands and stolen glances trigger earthquakes of yearning along the crimson corridors of Wong Kar Wai’s swooning, melancholy masterpiece of suspended love. With a soundtrack by Shigeru Umebayashi to die for, one of cinema’s greatest romances returns in a dazzling restoration.