In the Shadows
Trojan is a professional criminal who specializes in armed robbery. Released from prison, he picks up from where he left off—but now he has to begin again almost from scratch. Meanwhile, numerous obstacles get in the way of Trojan’s pressing need for independence.
Together with Angela Schanelec and Christian Petzold, Thomas Arslan (Gold) is an active member of the Berlin School. His first genre film, In the Shadows, is a taut and twist-filled, Berlin-set crime thriller with echoes of Melville, centered on an ex-con whose past catches up with him.