Shot in the months after the death of Franco, Informe general is a “documentary” shot with the techniques of a fiction film—exploring the limits of film representations. The speakers are concerned with one question: How do you go from a dictatorship to a democracy?
The lucid, radical work of Pere Portabella creates an invaluable space for rethinking reality, fiction and the political dimension of both. With this monumental landmark of activist cinema, the filmmaker dissects a crucial moment in Spain’s history: its transition from dictatorship to democracy.