Ingeborg Bachmann: Journey Into the Desert
When Ingeborg Bachmann and Max Frisch meet for the first time in Paris in the summer of 1958, they are already international celebrities of the literary world. In the four years that follow, they dabble in great love and an open relationship between his hometown of Zurich and her adopted Rome.
Following celebrated biopics of Hannah Arendt and Rosa Luxemburg, Margarethe von Trotta turns to Ingeborg Bachmann, another formidable thinker of the twentieth century. In a deeply felt film that embraces her heart as much as her mind, Vicky Krieps plays the writer with exquisite vulnerability.