Ingrid Bergman in Her Own Words
Whether headlining films in Sweden, Italy, or Hollywood, Ingrid Bergman always pierced the screen with a singular soulfulness. This documentary allows us access to her world, culling from the most personal of archival materials, including letters, home movies, but also interviews with her children.
Headstrong, soulful, and unapologetic: it is for these and many other reasons that we fell in love with Nordic legend of the silver screen, Ingrid Bergman. This thorough, affectionate portrait is worth watching for her trove of home movie footage alone, which illuminates her vision of the world.