Innocence
Deep in a forest, in a mysterious girls’ boarding school walled off from the world, a group of girls gather around a coffin, from which emerges new pupil Iris. She enters a world of ballet classes, bizarre rituals, and few adults. But Iris is forbidden from discovering what lies beyond the school.
Fashioned from a constellation of dreamy objects, Lucile Hadžihalilović’s hypnotic feature debut builds a state of confinement out of milky-white uniforms and colorful ribbons. Swinging between pleasure and discipline, Innocence evokes both the mysteries of girlhood and the threat that lies beyond.