Inside
Muharrem pressgangs his old friends into inviting him to dinner, no matter that he hates and is hated by them. The dinner starts off with a few harmless gibes and trivial shows of bravado; but as time wears on, the conversation progresses into the inglorious past.
How can one get morbid pleasure from being humiliated? Why do we keep putting ourselves in situations where we are belittled? Zeki Demirkubuz’s Inside is a passionately dark dialogue with Dostoyevski’s “Notes from Underground” that speaks profoundly to our conflicting desires and feelings.