Insomnia
An insomniac detective investigates the murder of a teenage girl in a sleepy Alaskan town. He enters a dangerous game of cat-and-mouse with the main suspect and must fight the instability of his consciousness to keep up.
Judgment is addled under the unforgiving glare of the midnight sun in this first studio picture from Christopher Nolan. Starring Al Pacino and Robin Williams—the latter cast sensationally against type—Insomnia is a superlative thriller, and an underrated gem on the blockbuster titan’s CV.