Invasión
The city of Aquilea has fallen under siege by sinister forces. A group of middle-aged men, led by a somewhat older man, resolve to mount clandestine resistance to the invaders and defend their city. Meetings are held, maps are studied, strategies are proposed—but can the invasion really be overcome?
This genre-defying debut from Hugo Santiago was considered lost until its rediscovery in 2004. At once a dystopian political sci-fi and an avant-garde thriller that mirrored the rise of the dictatorship in Argentina, Invasión was co-written by the dream-weaving literary master, Jorge Luis Borges.