It Is Not the Homosexual Who Is Perverse, But the Society in Which He Lives
A shy young man gradually leaves his innocence behind him as he becomes entangled in the gay scene in Berlin.
A landmark queer film made shortly after the decriminalization of homosexuality, this subversive story about a gay man’s struggles for sexual liberation in Berlin changed not only German cinema but the gay liberation movement itself. A pioneering, militant clarion-call to end homosexual oppression.