Ivansxtc
A first-wave adopter of digital filmmaking in the early ‘00s, Bernard Rose (Candyman) took the Dogme 95 movement as inspiration for this corrosive Hollywood satire. A mournfully romantic adaptation of Tolstoy’s The Death of Ivan Ilyich, Ivansxtc mounts a searing reckoning with ego and mortality.