I've Heard the Mermaids Singing
Scatterbrained, aspiring photographer Polly lands a job at a gallery run by the curator and painter Gabrielle. A strong connection builds between them as Polly idolizes Gabrielle’s artwork. However, as she gets to know her lover Mary, Polly realizes Gabrielle isn’t exactly who she appears to be.
Virtually kickstarting the Toronto New Wave, Patricia Rozema’s delightfully quirky first feature is a lesbian fairytale about the struggle to live authentically and make beautiful art. This charming queer cinema classic playfully probes the dangers of not following your dreams.