French journalist François Ruffin embarks on a journey across France with documentary filmmaker Gilles Perret to go visit the infamous Gilets Jaunes (Yellow Vests) occupying roundabouts since November 2018 to protest against social inequalities, most of them for the very first time.
Made on a shoestring budget, François Ruffin and Gilles Perret’s investigative documentary has the adventurous spirit of a road movie. Intimate and sometimes humorous, encounters with yellow vest protestors pierce through reports of violence and destruction, revealing a collective desire for equity.