Jackie Brown
When flight attendant Jackie Brown is caught smuggling money for her arms dealer boss, she’s pressured by law enforcement to help bring him down. Instead, she devises a plan to double-cross both sides and keep the money, with the help of bondsman Max Cherry, who has fallen for her.
The least Tarantino-y Tarantino movie may also be his most pleasurable: a smooth adaptation of Elmore Leonard’s Rum Punch that finds the director at his most mature & restrained. Jackie Brown may be most notable for its unlikely pair of brilliant lead performances by Pam Grier & Robert Forster.