Joan the Woman
Hollywood showman Cecil B. DeMille’s early Joan of Arc epic brings into conflict expectations of womanhood from history, both from the era and the history of cinema. Joan the Woman was DeMille’s first historical film, for which he cast notorious opera singer Geraldine Farrar in the title role.