Joint Security Area
Before he came to international attention for his Vengeance Trilogy, cult auteur Park Chan-wook revealed his talent with this fraught DMZ drama. Comic-book compositions and a crackling energy done right, Joint Security Area tackles the charged subject of the border between North and South Korea.