Journey to Italy
The Joyces are a childless couple with an indifferent relationship. They take a trip to Italy, to the Naples region, to settle an inheritance case. There, in a sun-drenched landscape, they realize just how wrong they’ve been.
Fashioned with chic outfits and scenic locations, Roberto Rossellini’s picture-perfect holiday—starring Ingrid Bergman and George Sanders—veers off course into an existential drift. As red wine spills into jealousy and resentment, falling out of love has never looked so melancholically glamorous.