Joy Division
An account of the musical journey and ongoing legacy of Joy Division, the influential Manchester post-punk rock band of the late 1970s, featuring interviews with the surviving band members (now known as New Order), never-before-seen live performance footage, and newly discovered audio tapes.
Documentarian Grant Gee reveals the mystical power of Joy Division in this extensive documentary on the rock band who played not for fame but from necessity. A brilliant insight into the youth punk culture of Britain, it is an essential watch for anyone curious about this musical phenomenon.