Silenced by censorship for decades, Korhan Yurtsever’s Black Head has re-emerged as a powerful testament to resilience. Gloriously restored and showcased at the 2023 Berlinale, this 1979 gem traces the odyssey of Turkish immigrants in Germany, with a focus on political awakening among women.