Kasba
Maniram, a small town entrepreneur, makes a major profit by selling people tainted food. His business is run by his daughter-in-law Tejo, who is married to Maniram’s mentally challenged younger son. When Maniram’s elder son comes back into town to get married, things start to go awry.
Based on the short story In the Ravine by Anton Chekhov, Kasba is a slow, melodramatic yet unpretentious film from Kumar Shahani, a leading filmmaker of the Indian parallel cinema movement. An exploration of feudal patriarchy and capitalism, through the story of a corrupt small-town businessman.