Kavur
A young woman goes on a voyage inspired by the ones similar to those in the films of Turkish master filmmaker Ömer Kavur. Performing an imaginary dialogue, the woman and Kavur wander around abandoned towns, ruins, and deserted hotels.
Fırat Özeler’s lyrical odyssey traverses the haunting vistas of Ömer Kavur’s cinema, eschewing conventional biography for a dreamlike exploration of memory, longing, and the elusive art of film itself. An elegant tribute to an underappreciated visionary, this documentary is captivatingly evocative.