Kedi
Hundreds of thousands of Turkish cats roam the metropolis of Istanbul freely. They wander in and out of people’s lives, becoming an essential part of the city. Claiming no owners, the cats live between two worlds, neither wild nor tame–bringing joy and purpose to the people they choose to adopt.
If your path has ever led to Istanbul, you most probably called a stray cat by name and touched their furry head with tenderness. Ceyda Torun’s high-spirited and affecting documentary tells the story of decades-long exchanges between Istanbulites and their feline friends in the streets.