Ghana in the 1980s. Atswei and her husband Boi are on the way to their home town of Akete, where she’s due to give birth to their first child. But the couple miss the weekly train. Laden down with luggage, Atswei and Boi start looking for other means of transport and a race against time begins.
A contemporary example of Ghanain popular cinema, Keteke takes the form of an energetic journey premised on a missed train, a stranded couple, and imminent childbirth. As much a sparky road movie as a dynamic couples comedy, this is a film made up of bad decisions, arguments, and reconciliations.