Kill Your Darlings
An untold story of murder that brought together a young Allen Ginsberg, Jack Kerouac and William Burroughs at Columbia University in 1944, providing the spark that led to the birth of an entire generation – their Beat revolution.
Exploring a violent act’s effects on a blooming literary revolution, this energetic drama has poetic flourishes worthy of the artists portrayed. Even if you removed the Beat Generation elements, John Krokidas’s debut feature would be a rich coming-of-age story on the strength of its script alone.