King Kong
During location shooting for a jungle picture, a young actress finds herself kidnapped by natives who intend to sacrifice her to the giant ape who reigns over their tropical island. The ape is then captured and brought back to New York City for public exhibition.
Stunning the world with its now-iconic image of the fearsome beast dangling atop the Empire State Building, the first King Kong film left a lasting impression on creature features, including the famous Godzilla. A monumental milestone whose groundbreaking visual effects are as thrilling as ever.