Knife + Heart
Paris, 1979, Anne produces gay adult films but a recent break-up with her editor Loïs has thrown her into alcoholism. When one of the stars of Anne’s latest productions is murdered, the shoot is thrown into turmoil. However, she pushes ahead with the film, not knowing the murderer will strike again.
Vanessa Paradis stars as a gay porn producer in Yann Gonzalez’s titillating, neon-soaked giallo pastiche. With a thrumming retro-electro score by M83, and shot on 35mm & 16mm, it’s a deliciously kitsch, unapologetically queer throwback to vintage slasher films—dirty, provocative, and a lot of fun.