Knight of Cups
Rick, a disillusioned screenwriter, reflects upon his privileged life and complex relationships with his family and with women in a Hollywood devoid of meaning. He is addicted to success but simultaneously despairs at the emptiness of his life.
Terrence Malick surveys the existential void at the heart of Hollywood in this visionary masterpiece of spiritual yearning. Starring Christian Bale, Natalie Portman, and Cate Blanchett, Knight of Cups maps the deepest recesses of a wounded soul through an impressionistic cascade of mood and gesture.