Kosmos is a thief and a miracle-worker. He appears one morning in a tiny, snowbound border village where he is welcomed with open arms – on account of arriving just in time to resuscitate a small boy who would otherwise have drowned.
A haunting, enigmatic drama tinged with fantasy, _Kosmos_is perhaps Reha Erdem’s most accomplished work. Infused with what the great Turkish director calls his utopian vision of a human being, this is a profoundly sensual and philosophical piece of art.