In 1930s Jalisco, a daring teenage girl ventures from the ranch where she grew up to find her father, adopting the guise of a muleteer.
Dressed as a man, a rebellious young woman carves her own path to liberation in Isabel Cristina Fregoso’s sumptuous debut, set among the majestic highlands of 1930s Jalisco. A potent subversion of antiquated gender roles, The Muleteer tempers the storm of the Mexican Revolution with queer desire.