La Bonga
Two decades after a death threat from right-wing paramilitaries caused a maroon community to flee, the townspeople embark on a symbolic journey through the jungles of the Colombian Caribbean to resurrect a home that exists only in their memories.
In this moving documentary, a community’s bittersweet return to what used to be their village makes for a lyrical journey through memory and a brutal reckoning with the passage of time. Determined to right a historical wrong, these inspiring people bravely revisit trauma on their emotional way home.